Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'zuiger bewerken tomos!!' (ID 56832).
De reply is geschreven door Harold (UserID 10609) op 26-5-2009 17:56.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
owke, bedankt,
maar als k extra voetpakking tussen heb liggen, worden de poorten allemaal wat hoger, dus meer toeren, en daardoor dacht k
dan is de zuiger iets te lang, omdat cilinder hoger komt, maar zuiger niet.
Daar heb je wel gelijk in. Maar je uitlaatpoort gaat dan ook niet meer volledig tot beneden open dus dat zou je dan naar beneden moet frezen. Je compressie gaat vlink omlaag en waarschijnlijk te veel om dat met je koppakking te compenseren. Dus het mooiste is om de cilinder aan de bovenkant dan een voetpakking dikte af te draaien.
En je spoelpoorten gaan ook nog eens niet volledig open en die en komen ook hoger te liggen. Die timing verandering kan wel nadelige gevolgen hebben.
En om het zelfde effect te krijgen van het langer durende inlaat traject moet je in dit geval nu iets meer van de inlaatkant van de zuiger halen. Als je een voetpakkingdikte er afgehaald hebt, dan zit je weer op de originele timing. Alles wat je dan meer doet is een verandering.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved