Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic" - deel 37' (ID 56000).
De reply is geschreven door -simon- (UserID 10911) op 25-5-2009 22:29.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerwin88
[...]


het is wel een belastingvrije, dus je hebt geen gezeik met BPM oid

// jammer

Dit bericht is gewijzigd door gerwin88 op 25-5-2009 om 22:19 uur.


mail of bel de RDW anders hoe het zit met een auto verkopen naar het buitenland.


omdat er meerdere mensen aan me vragen hoe een auto te importeren (keuringen, transport kentekens etc) maak ik deze howto eventjes.
met daarin kleine puntjes waar je op moet letten als je hieraan wilt beginnen...

- ga op zoek naar een glanza/GT die naar jouw smaak is, neem contact op met de destbetreffende persoon en sluit een deal!
spreekt voorzich toch? zorg wel voor GOEDE en DUIDELIJKE afspraken, en vraag ook naar de minpunten van de auto.
je moet er tenslotte een heel eind voor reizen, en het zou lullig zijn als je dan bij een aftanse rammelbak aankomt.

-bedenk hoe je naar de UK wil, vliegtuig? of toch met de boot... boek alle benodigde tickets voor je op reis gaat.
plan het ruim in! in de UK rijden is zowiezo al wennen, en denk aan eventuele files (die rondom london full time staan)

- Vraag aan de verkoper wat gegevens van de auto (kenteken en chassisnummer) dit zul je nodig hebben om een verzekering af te sluiten
bel naar je verzekering en zeg dat je een auto gaat invoeren met kenteken ...... en chassisnummer ....
waarschijnlijk krijg je dan een tijdelijke verzekering van een maand (was bij mij het geval)
je kunt er ook voor kiezen om een tijdelijk kenteken te nemen, dit kun je via het RDW doen.
maar het kan ook compleet met verzekering bij: http://www.bijvelds.com/
vergelijk een beetje de prijzen bij diverse verzekeringsmaatschappijen

- Daar aangekomen, bekijk de auto goed en maak er een proefritje mee.
als je besluit de auto te kopen komt de papierhandel.
je krijgt een formulier: V5C genaamd, dit is het kenteken bewijs.
vul daarop Beide gegevens in en zorg voor beide(!) handtekeningen erop.
je hoeft niet naar een postkantoor om over te schrijven
1 klein deel blijft daar met jouw handtekening en jouw gegevens.
http://www.plates4less.co.uk/number-pla ... s/v5c.asp#
hierop staat het volledige formulier
deel 11 blijft dus achter bij de verkoper.


- Begin aan de terugrit (hoogstwaarschijnlijk naar Dover)
het is aan te raden om met zn 2en te gaan... de eerste rotondes zijn een HEL en het linksrijden kan echt een pain in the ass zijn in binnensteden.
zeker omdat je ook moet wennen aan het feit dat de hele auto aan de linker kant zit ipv de rechter kant!

- Parkeer je nieuwe trots op de stoep en dan ga je lekker naar je bedje want het was een vermoeiende reis!

- bel dan naar het RDW voor een afspraak om je auto in te voeren (of ga er gewoon zonder afspraak heen)
http://www.rdw.nl/nl...ct/keuringsstations/ zoek hier je dichtsbijzijnde keuringstation.
je kan ervoor kiezen om de auto bij het RDW te laten keuren, maar dit hoeft niet. (RDW keuringen zijn over het algemeen een stuk strenger!)
de invoer zonder keuring kostte mij 80 euro ongeveer.
dan op naar de Douane! die zit bij het RDW. die gaat bekijken wat voor uitvoering het is, en gaat daar de BPM over berekenen...
mijn glanza kostte 143 euro.

- kentekens laten maken en (eventueel) laten keuren, en GAS EROP!

zo gaat het ongeveer met invoeren uit UK. van nederland naar engeland zal mischien bijna net zo gaan. maar dat je dan wat nederlandse formulieren enzo in moet leveren. je moet ervoor zorgen dat je goed weet wat jij ervoor moet doen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved