Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'zelf extra spoelpoortjes boven de inlaat maken?' (ID 9183).
De reply is geschreven door ardan (UserID 409) op 5-5-2003 17:35.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

blowdown is het verschil van de inlaattijd en de uitlaattijd... wacht ff...ff denken...

ja je hebt vlgs mij gelijk jah...blowdown wordt groter/langer..

idd...dus das alleen maar mooiier...


als het maar zo simpel was,door het niet gelijk openen van de uitlaatpoorten worden er op verschillende momenten gassen in de uitlaat afgevoerd,die met andere resonantie/frequentie gaan.ze gaan elkaar kruisen en dus alles in de war gaan sturen.Bell vermeld dit ook in zijn boek,het is van allergrootste belang om de poorten op zelfde moment te laten openen,zodat er geen drukverschillen,frequentie/resonantie wirwar ontstaat.

wat je dus wel kan doen is als je uitlaatpoort hoog genoeg is fluitpoorten maken die evenhoog,maar naast de poort staan (boven-naast dus)zo word uitlaat opp vergroot en geen wirwar van de gassen in de uitlaat.


voor het maken van die boostpoort.naar het schijnt is het beter als de boost niet evenhoog staat als de spoelpoorten,maar iets lager.waarom precies kan ik je niet zeggen,misschien iemand anders wel.zal wel te maken hebben met het feit dat mengsel anders te recht erin geduwd word en zo mengselstroom van spoelers grondig gaat verstoren ofzo.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved