Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Cross moter kopen' (ID 56703).
De reply is geschreven door Harold (UserID 10609) op 20-5-2009 18:04.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]

die bedoelde ik niet helemaal, er stond echt precies elk merk, bouwjaar etc wat de zwakke punten waren zegmaar..

er staat bij jou link trouwens het volgende:
Controleer speling op de achterbrug. Bij een oudere machine mag dat een paar cm. zijn, maar bij een nieuwere fiets moet dat minimaal zijn.

dus als ik het goed begrijp mag er een paar pc speling zitten op een crosser uit 95?...dus dan kan de hele achterbrug paar cm heen en weer?
^^wtf


Zo moet je het niet zien. Er zit altijd wat speling op de linklagers van de achterveer. Als hij op de grond staat, dan zijn al die spelingen opgeheven. Til je hem voorzichtig van achteren omhoog, dan zul je zien dat je het frame een stukje omhoog kunt tillen terwijl het wiel nog aan de grond blijft. Til je hem nog wat verder omhoog, dan komt het wiel ook mee. Dat komt dus door de speling op de link lagers. De afstand van je wielas tot je frame waarbij het wiel niet meekomt met optillen is die afstand waar hij het over heeft. Bij een nieuwe fiets moet dit minimaal zijn, bij een oudere fiets heb je zo een cm te pakken. (heb er wel is een gehad waar 6 cm speling op zat)

Verder goed kijken of er niks aan gelast is( carters, versnellingspookje, frame, kickstart enz). Als er overtollig vloeibaar pakking is gebruikt dan zegt dit ook al er veel over de gene die het blok heeft onderhouden.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved