Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'NSR ideeën opdoen voor tuning' (ID 56667).
De reply is geschreven door Twizz (UserID 16095) op 18-5-2009 20:03.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
waar ik lang meer ondgereden heb en wat super fijn liep.
-licht getunde ge2 (alleen uitlaat beetje aangepast)
-18mm keihin
-ge2 uitlaat (wel helemaal leeg gehaald, niet alleen begrenzing eruit, dan moet je wel de demper aanpassen, want de ori demper dempt niets.)
-6-bak
en ik geloof 15-45 vertanding maar dat weet ik niet meer zeker. dit liep plat erop 105 teller. en trok best leuk op. met iets kortere vertanding is dit zeker vlot, stil en zuinig. (haalde op lange stukken 75/80 rijden iets van 1:25)
Mooi, maar heb je heel toevallig misschien nog n filmpje van hoe die klonk? Want ik ben in de periode in mn leven aangekome dat ik me aan de snelheid houd( die auto's mogen rijden dan, in een dorp rijd ik bijvoorbeeld gwoon 50(op de teller 55-60) en op de wegen tusse de dorpen in 80 en als ik ooit alleen ben wil ik wel ff lekker door kunnen trekke als ik zin heb ) en dat ik niet teveel lawaai wil maken(ook gewoon lekker 'rustig' kan rijden)
Snappie?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]
als je het optrekken gelijk zet, ga je met 6 bak harder.
Dan is de tandwiel verhouding bij de 4-bak niet afgesteld op een maximale topsnelheid! Want het is toch zo logisch als maar wat, een 6bak geeft je niet meer vermogen, dat komt uit je cilinder, niet uit je versnellingsbak!
Met een 6bak kom je toch gewoon makkelijker in een krachtig toerental met de goeie vertanding, en als ik goed denk(wat meestal het geval is) dan is die vertanding dus zwaarder dan bij een 4bak, omdat die nou eenmaal niet constant in de powerband kan zitten.
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 18-5-2009 om 20:05 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved