Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'raad ivm afstellen gezocht' (ID 56525).
De reply is geschreven door bobboiten (UserID 17063) op 11-5-2009 22:49.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hypnusbe
Beste Brommerforumleden,

ik heb ongeveer een jaar geleden een yamaha rs 125 op de kop getikt - na veel restauratie ziet het er redelijk goed uit. 1977 en ja 2-takt

aangezien het toch een 125 is - leek het mij minder nuttig om te gaan wijzigen

dus ja - orginele onderdelen van A-tot Z.

nu ondertussen (na laswerken uitlaat) krijg ik hem niet afgesteld volgens de manual. de uitlaat is zeker en vast dicht-dicht-dicht heb veel meer power onderin.

dus de naald - carburator - uitlaat enz = af fabriek nagekeken mbt werkplaatshandboek.

als ik luchtstelschroef comform afstel op 1 slag en een/4 staat het spul te rijk en kom ik in 2de niet boven de 30km p uur

Namelijk dan krijg je gepruttel. (4-takten) ik heb 3 van die rs afgebroken en weet ondertussen wel hoe het er uit ziet orgineel

het enige wat helpt is een zeer dunne luchtfilter (wondgaas, meerdere lagen & old scool 2-takt olie erover) in combinatie met een luchtstelschroef die er bijna uit gaat vallen. (dus maw zeer veel lucht)

Wat ik graag zou weten:

hoe komt dat? (is dit slijtage en moet ik een oversize plaatsen)

kunnen naalden ook slijten?

hebben jullie nog een idee welk materiaal voor een luchtfilter?

een generiek luchtfilter "open luchtfilter noemen ze dat tegenwoordig" - is géén optie: het valt op én dan moet het luchtfilterhuis er uit en ja dat dient ook als steun voor het 2-takt olievat en batterij etc..


iemand een idee?

momenteel heb ik dus met de huidige setup geen klagen ruim 50 in 2de - maar toch eigenlijk zou het beter moeten..


bedankt,

ps: afstelmethode is hoge rolantie én verdraaien van de luchtstelschroef tot op het moment dat het toerental hoger gaat dan 1/4 terug




Zit er niet gewoon een te grote sproeier in? (dit is het het eerste dat in me op kwam
)


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved