Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Mallosi 70cc - LC' (ID 9122).
De reply is geschreven door Zoetahmeerdah [Marcel] (UserID 875) op 2-5-2003 11:46.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX OWNER

Tunen levert niet ALTIJD meer slijtage op!!!

Dat is onzin.

Verder zal en beter ontwerp cilinderkop heus niet perse meer warmte ontwikkelen, vaak juist gewoon een effetievere verbranding en minder "hot-spots" dus minder kans op deto etc!!

Daarnaast vind ik dat jullie 1 extreem belangrijk ding bij Honda over het hoofd zien!

De ontsteking...

Dit is bij een Honda gewoon DE limiterende factor qua vermogen/toeren.

Zeker een Malossi die bruut getimed is zal met std ontsteking nooit hard kunnen gaan.

Ciao



weetk..maar als je je cilinderkop aanpast dan pas je em natuurlijk wel meteen goed aan.., squishband. mooiere verbrandingskamer, bolling v zuiger, en hogere compressieratio. voor zover ik weet krijg je door een hogere compressie meer warmteontwikkeling, gedeelte van die gewonnen engergie(paar%) word ook weer omgezet in warmte meen ik..


over de ori honda onstekingen..jij had een mt5 he? zit daar nog een ori onsteking op? hoop et wel..ik weet ngo wel wat leuke truukjes met onstekingen..ben dr al 2 jaar mee bezig .
ik zal anders binnekort wel eens langstuffen

maar ik ben het met erik eens..de onsteking is de begrenzende factor in principe..met een binnenrotor ben je van dat hele gezijk af maarja..das vrij prijzig..

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 2-5-2003 13:38


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved