Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'vloeibare pakking' (ID 56127).
De reply is geschreven door D-Fir (UserID 14567) op 22-4-2009 23:52.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
volges mij heeft me aprilia sx heel erg last van valse lucht...
Dit denk ik om het volgende:

-me cilinder is al loeiheet na net 1 km te hebben gereden
-Ik rijd nou helemaal standaart, alleen met prop en katalysator uit de (originele) uitlaat met sproeier 106, dit is echt ziek groot volges mij
-bougie is grijs

Nou heb ik gister nieuwe pakkingen bestelt (krijg ik morgen binnen), zodat ik ff me cilinder er opnieuw op kan doen.

Maar is het slim om vloeibare pakking bij de voetpakking en koppakking te doen?
Dus zegmaar een heel dun randje aan de onderkant en boven kant van de voet en koppakking als extra zekerheid dat er echt geen lucht meer doorheen kan.


Volgens mij zijn er zat vloeibare pakkingen die prima tegen wat hogere temperaturen kunnen, maar als je nieuwe pakkingen hebt en de boel netjes kruiselings aandraait is het in principe niet nodig. Tenzij je kop/cil echt heel gaar is, wat me niet lijkt. Mogelijk kan je ff met deo op valse lucht controleren.

Gezien je bougiekleur krijgt ie inderdaad iig op een of andere manier teveel lucht. Vertoont ie nog andere dingen van valse lucht? Hoog stationair enzo?

Quote:

En dan nog ff een dingetje,
ik wil nou van voortandwiel 12 naar 13 gaan...
Maar moet je dan je ketting opnieuw 'afstellen'? of is dat niet perse nodig bij 1 maatje groter?



Eigenlijk moet je alles vervangen he? Niet alleen een nieuw voortandwiel, maar ook achtertandwiel en ketting. Anders slijt het allemaal als een gek.

Dit bericht is gewijzigd door D-Fir op 22-4-2009 om 23:55 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved