Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'sleutelkennis?' (ID 9103).
De reply is geschreven door zundapp (UserID 874) op 30-4-2003 21:05.

Ben toen ik een jaar of 12 was begonnen met een Puch Maxi die bij ons nog in de schuur stond. Na een half jaartje rijden door de wei brak me gaskabel. Dan moet 'ie tog gemaakt worden en met wat hulp van m'n vader is er toen een nieuwe gaskabel op gezet. Af en toe carb. afgedraaid etc. omdat ik ut gewoon een interessant ding vond .

Na een jaartje begon ik die Puch te langzaam te gaan en heb ik me een DT'tje aangeschaft. Het ding reed sneller (60cc cil. met 16 del'lorto) dan me Puch en je kon er mee schakelen, dus ik was blij , totdat 'ie vastliep .

Omdat die DT verder ook gaar was heb ik toen een fatsoenlijke MT gekocht. Dat was al een stuk leuker dan de DT. 70cc EuroCil. en 20mm Mikuni wil nu eenmaal wa harder .

Omdat er op die DT geen verlichting en tellers etc. zat ging op zoek naar een andere schakel om 'strax' (als ik 16 zou worden) de weg mee op te gaan.
Na wat advertenties gekeken te hebben wilde ik persee een Z?ndapp hebben, vooral omdat ik die dingen mooi vond (en nog steeds vind ).

Het was een Z?ndapp KS50 Super Sport uit 1975 (517 dus). Daar heb ik werkelijk alles aan vervangen wat nodig was (waaronder al het chroom, dure grap ). Maar het resultaat mag er zijn .

Omdat ik m'n goede Z?ndapp niet overal neer wil zetten heb ik me een paar maanden geleden een Z?ndapp Famel Flash gekocht (liep er toevallig tegen aan). Wilde in eerste instantie hier niet te veel geld aan uitgeve. Maar toen bleek dat de originele lak na 15 jaar nix meer was, moest er tog een nieuw laagje over. Dat is afgelopen week gebeurd.

In de tussentijd naast deze brommers nog een paar Puchjes en Peugeot 103'tjes gehad.

Sinds gisteren bromfietscertificaat gehaald en nu zit ik met me 517 op de weg .


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

mijn kennis ehh nou.
ik mocht pas een mb toe ik 16was dus mb gekocht, reed toch wel lekker maar veel kleine problemen (tank lek etc etc) en die ging ook gehoorlijk hard 90km/h ongeveer op teller alles orgineel behalve proma pijp en daarna homoet en een snelle 50, ongeluk mee gehad (geschept van achteren door een auto), toen wou ik een andere brommer en mocht niet direct 1 omdat mijn pa mijn mb nog wel goed vond,

toen heb ik stiekem een zundapp gekocht (vond mijn pa naderhand toch wel goed) helemaal orgineel, maar ging te langzaam, heb ik tegen mijn pa gezegd dat ie niet goed liep (ik wou sneller), heb ik de cillinder er afgehaald en daar een paar krassen ingezet met een beitel omdat ik een andere cillinder wou, nou toen heb ik maar een 70cc gekocht (stiekem, heb gewoon gezegd dat het een orgineeltje was), daar nog een poosje mee doorgejaagd,

toen liep mijn blok op een bult versnellings tandwielen in heb blok (alle tandjes waren er af van de 4e versnelling), toen heb ik maar mijn blok gereviceerd (met kennis) en heb er ook maar gelijk een hpi ontsteking op gegooid, maar na een poosje heb ik een ongeluk gekregen (vol in de zijkant van een auto) veeeel centjes weer gekregen van de verzekering

toen heb ik mijn nsr gekocht (redelijk goed koop) die wou ik helemaal uitelkaar halen en weer goed maken van mijn verzekerings geld, maar dat vonden mijn pa en ma niet zo'n goed idee dus heb ik hem overgeschreven (verzekering) toen heb ik er nog 2dagen op gereden, en toen heb ik hem toch maar helemaal uitelkaar gedraaid (en laten spuiten, anderblok, cillinder honen etc etc)

alles heb ik zelf gedaan, behalve mijn zundapp blok reviceren dat heb ik met een kennis van mij gedaan, de meeste kennis heb ik van internet 50cc.nl en brommerforum.nl


Als je voor een euro of 5 nu gewoon een cilinder had gekocht die al was vastgelopen (in plaats van een goede cilinder met opzet te mollen ) dan had je nog een goeie Z?ndapp cilinder gehad (die meer dan 5 eypo waard is).


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved