Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'terugvoeren honda ss' (ID 55798).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 7-4-2009 21:03.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wauter
[...]



2takt heeft een groot deel van z'n kracht te danken aan de uitlaat. kijk maar is op wikipedia bij 2takt of hier op het forum ergens.

bij 4takt is de uitlaat van veel minder groot belang, als je bij 2takt de uitlaat eraf haalt heb je heel veel prestatie verlies maar bij 4takt niet.

je zou natuurlijk wel een heel groot ringetje in kunnen doen want het optimale voor een 4takt uitlaat is de weg van de minste weerstand maar het lijkt mij persoonlijk beter voor je brommer om het inlaattraject te verkleinen aangezien dat je cilinder minder aantast. Het krijgt domweg minder benzine en dat lijkt me stuk minder schadelijk dan een heel dik ringetje in je uitlaat proppen.

ik blijf dus bij een kleiner spruitstuk


kortom, je zegt precies hetzelfde als ik in mn eerste reply.

Dat een 2t meer prestaties haalt uit een uitlaat is geen argument dat een restrictie in de uitlaat bij een 4t niet werkt.




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved