Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Verhouding tussen voor- en achterwiel' (ID 55573).
De reply is geschreven door D-Fir (UserID 14567) op 31-3-2009 0:36.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirtbag
bij een crosser is het voorwiel inderdaad groter om makkelijker over hobbels te komen. (zoals al vermeld) de reden waarom het achterwiel niet groter is. Is omdat deze minder makkelijk blijft steken. Als je voorwiel blijft steken duikel je over je stuur heen en eet je zand. Als je achterwiel steekt dan vertraag je alleen maar en zul je er meestal gewoon overheen komen, het achterwiel wordt een beetje meegetrokken.
Misschien hebben de racers kleinere voorwielen omdat de wielen anders klein en iel gaan ogen als er een smallere band opligt als achter.
Je moet er ook nog rekening houden met de omtrek van de band. De voorband van een crosser is vaak smaller en lager dan een achterband. Hierdoor kan het zijn dat de omtrekken van het complete wiel dichter bij elkaar liggen dan je in eerste instantie denkt.
En zoals altijd, de looks zijn zeer belangrijk. Er zijn weinig mensen die doelbewust een lelijk voertuig kopen, ook al is die technische beter.
[ behalve Renault rijders, die hebben en een lelijke auto en geen technische hoogstandje ]
mvg
db
Dit bericht is gewijzigd door dirtbag op 30-3-2009 om 17:49 uur.
Met omtrek bedoel je oppervlakte neem ik aan? Omtrek is, als ik me niet vergis, een product van de straal. En looks zullen zeker mee spelen ja, maar op het circuit toch minder lijkt mij. Met de crosser lijkt het inderdaad logisch te zijn. Maar ik breek m'n hoofd echt over dat 18 inch achterwiel bij een 17 inch voorwiel. Ik zal kijken of ik morgen kan vinden welk model dat nou had.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved