Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Nieuwe cilinder erop zetten' (ID 55338).
De reply is geschreven door Motorhispaniafuria19 (UserID 17706) op 19-3-2009 17:44.

is voor de aansluiting naar je carberateur...en heb je niet nodig..
die hebben ze dicht gemaakt bij de top performance 75cc..

- je moet je uitlaat demonteren
- je 4 cilinderkop moeren eraf draaien
- je cilinderkop er voorzichtig af halen..
- nu kan je de cilinder eraf halen, pas wel op want op een gegeven moment zal de zuiger uit de cilinder gaan hoe verder je de cilinder eraf haalt. houd je zuiger vast(met zn 2en is beter) en schuif dan de cilinder eraf...leg deze netjes weg.
- nu moet je eerst wat wc papier o.i.d tussen je blok doen zodat er bij de volgende stappen niks in kan vallen. heel belangrijk doe dit gewoon goed!
- nu pak je een tangetje en haal je de circlipjes uit de zuiger dat zijn de twee clipjes waarmee de zuiger op zijn plek word gehouden. ze zitten aan de zijkant.
- nu kan je de pistonpen eruit schuiven, gaat dit moeilijk dan moet je even een pen oid pakken en deze zachtjes tegen de de pen aan drukken zodat je die eruit kan halen.
haal nu de zuiger van de krukas af.
- haal nu de naaldlager uit dat kleine gaatje waar je de zuiger op monteerd en leg deze ook netjes weg.
- en haal het spul weg waar je je blok mee hebt afgedekt weg

Nu de cilinder monteren.:

- verwijder de papieren voetpakking..(waar de cilinder op komt)
- monteer de nieuwe voetpakking die is bijgeleverd.
- monteer de zuiggerringen die zijn bijgeleverd. de zilveren(chromen moet bovenaan en de zwarte onder)
- nu moet je eerst weer wat wc papier o.i.d tussen je blok doen zodat er bij de volgende stappen niks in kan vallen.
- monteer de nieuwe naaldlager die is bijgeleverd bij de cilinder in de krukas.
- doe nu alvast 1 nieuw circlipje in de nieuwe zuiger.
- monteer de zuiger met het pijltje boven richting je voorwiel. op de krukas en duw voorzichtig de nieuwe pistonpen door de zuiger en door de krukas zodat hij er bij de andere kant van de zuiger is te zien.
- monteer nu het andere circlipje
- nu het lastigere, je moet de zuigerveren zo draaien dat als je ze indrukt ze helemaal vlak zijn met de zuiger. als je goed naar de zuiger kijkt zitten er in de gleuven van de zuiger twee puntjes daar moeten de openingen van de zuigerringen overheen vallen.(als je dit niet snapt moet je maar even bij je oude zuiger kijken dan snap je het wel )
- nu kan je het beste met zijn tweeen dit doen, één houd de zuiger vast en houd de zuigerveren helemaal ingedrukt, de andere schuift langzaam de cilinder naar beneden over de zuiger heen. zodat de zuigerveren worden ingedrukt en in de cilinder passen. pas op dat je het spul niet beschadigd!
- na dit gepriegel moet je de koppakking monteren die is meegeleverd in de cilinderkop. de gleuven zie je wel zitten.
die vier kleine pakkingen passen er ook in. zet dan de cilinderkop op de cilinder en pas op voor de draadeinden.. mochten die kleine ringetjes er steeds afglijden dan kan je ze een beetje vast plakken aan de cilinderkop door eerst een klein beetje vloeibare pakking in de gleuven te smeren, daarna de kleine pakkingen monteren en daarna voorzichtig de cilinderkop te monteren...
- nu de cilinderkop kruislings vastdraaien. Vast = Vast niet dol draaien..
- Die ring die je nu overhebt (niet de metalen) in de cilinder douwen waar je je uitlaat ook in doet.
- uitlaat monteren, koelvloeistof bijvullen en starten maar...



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved