Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Nieuwe cilinder erop zetten' (ID 55338).
De reply is geschreven door Banaan (UserID 12355) op 19-3-2009 12:56.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
oke, dan gaan we nu van start!

ik ga ervan uit dat je je oude ac cilinder vervangt voor een nieuwe originele ac cilinder. het loshalen van een cilinder is niet zo'n groot probleem, eerst haal je je carubrateur los van het spruitstuk. daarna maak je je uitlaat los. daarna 4 moeren op de cilinderkop losdraaien, en je kunt je cilinderkop er al af halen
dan kun je daarna je koppakking wegpakken. de derde stap is je cilinder van je blok af pakken, doe dit netjes en geconcentreerd met 2 handen,1 hand pakt beweegt de cilinder in naar boven, parallel aan de draadeinden die door de cilinder heen steken, de andere hand pakt, op het moment dat de cilinder hoog genoeg is, de zuiger vast om deze rustig uit de cilinder te geleiden.

dan heb je je cilinder eraf, en gaan we de zuiger los halen: pak een schone doek, en dek daarmee de ontstane opening in je carter: de krukasholte, af.

pak een pistonpentanggetje (of een tangetje dat past) en pak aan beide zeiden van je zuiger de clipjes weg die je pistonpen op hun plaats houden

druk met je vingers of een kruiskopschroevendraaier je piston pen eruit en pak je zuiger van de krukas af, denk ook om het lager waar de pistonpen in draait!

dan krijgen we nu het installeren van je nieuwe cilinder!

1: pak de nieuwe zuiger, nieuwe pistonpen, nieuw pistonpenlager en nieuwe clipjes.
2: pak ook een nieuwe voetpakking en koppakking.
3: plaats het pistonpenlager in het small end van je krukas (waar je oude lager uit komt)
4: pak de zuiger en pistonpen, plaats de zuiger over het small end van je krukas en duw de pistonpen door de zuiger, door het lager, door het smallend van je krukas naar de ndere kant van de zuiger.
5: borg de pistonpen aan beide zijden van de zuiger met de clipjes
6: plaats de nieuwe voetpakking op je carter
7: pak de cilinder, en de zuiger bij de zuigerveren, beetje 2taktolie op de veren, schuif de veren in de zuiger (samendrukken met je hand) en duw voorzichtig je zuiger in de cilinder, terwijl je de cilinder over de draadeinden naar beneden laat zakken.
8: als dit allemaal een beetje soepel gaat, laat de cilinder in je carter zakken.
9: plaats de koppakking over de draadeinden op je cilinder
10: pak je cilinderkop en laat deze over je draadeinden op je cilinder zakken
11: plaats ringen en moeren op de draadeinden en draai dit aan op het moment dat in je werkplaatshandboek is aangegeven
12: draai je bougie in de cilinderkop en sluit de uitlaat weer aan.
13: maak je spruitstuk op je cilinder door een pakking op het spruitstik te plaatsen en dit geheel op de cilinder te bouten. plaats daarna je carburateur.
14 controleer alle bouten en moeren, uitlaat en zo.

goed: benzine erin en aantrappen die handel, kijken of het wil lopen. niet gelijk vol in toeren janken, gewoon een paar slagen maken en weer af laten slaan.
als het wil lopen, beetje kijken wat het allemaal doet en of je erop kunt rijden: letten op geluid

verder is het een kwestie van afstellen: hieroverkun je een faq vinden op dit bf.

AMEN



Tis geen ac maar lc.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved