Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Overstroomleiding Carburateur?' (ID 55231).
De reply is geschreven door Maeddy (UserID 18011) op 15-3-2009 12:17.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Hij hoort gewoon naar beneden te hangen. Wanneer je carb niet wordt afgesloten zal de benzine blijven stromen. In plaats dat het op je blokt komt, langs je uitlaat met alle gevaarlijke gevolgen van dien wordt het afgevoerd richting de weg. Het overstromen wordt veroorzaakt door een niet goed afsluitende vlotternaald. Dit kan komen door een vuiltje. Het vuil zit dan net op de rand waar de vlotternaald in valt. Een andere oorzaak is een versleten vlotternaald. Deze zijn vaak van rubber en dat wordt op den duur te hard om goed af te sluiten. Als ze van messing zijn, dan ontstaat er na verloop van tijd een mooie rand in. Ook dit veroorzaakt een niet afsluitende vlotterkamer. Als laatst kan dit ook worden veroorzaakt door een verkeerde afstelling van de vlotter. Het afsluitniveau ligt dan hoger dan de overloop.
Mogelijke oplossingen:
- Goed schoonmaken van het inlaatkanaal. Ik bedoel daar mee het pijpje waar de benzine de carb in stroomt.
- Nieuwe vlotternaald.
- Vlotter bijbuigen. Vaak alleen mogelijk bij de metalen vlotters.
Mijn hele carburateur is perfect schoongemaakt, en mijn vlotternaalt schijnt ook gewoon te werken. De vlotterk bijbuigen gaat niet, aangezien deze van plastic is.
Momenteel kan ik nog niet rijden, aangezien de uitlaat nog bij de dealer ligt. Ik zal in de loop van de tijd wel uitvinden of hij het goed gaat doen of niet.
Wat trouwens wel opviel was dat de kabelchoke nog nooit gewerkt heeft. Deze zat zo vast als de spreekwoordelijke dikke stront in een terechter. Deze doet het nu wel weer goed. Kan dit misschien ook meehelpen aan het probleem?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved