Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'honda blok ipv am6' (ID 55181).
De reply is geschreven door buldogo2 (UserID 6047) op 11-3-2009 0:32.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
de wals mag dan lichter zijn, en iets beter afgewerkt, maar het grootste probleem zit hem in de putjes aan de zijkant van de wals.
bij honda is dit een soort bloemvorm (vandaar het woord schakelbloem), met ronde 'bladeren' tussen de inkepingen waarin het houdertje valt. doordat deze 'bladeren' rond zijn, is het vrijwel onmogelijk om hem tussen 2 versnellingen in te krijgen. het houdertje schiet meteen weer terug naar de dichtstbijzijnde versnelling.
am6 heeft uiteraard ook een bloem, maar dan in de vorm van putjes in de zijkant van de wals. de ruimte tussen deze putjes is vlak ipv rond, waardoor je het houdertje dus tussen de putjes in kunt zetten, zonder dat hij terugspringt. de 'betere' wals heeft dit nog precies hetzelfde.
daarnaast is het natuurlijk schandalig dat je eerst een andere wals zou moeten monteren voor je normaal kunt rijden.
Oke dat wist ik niet (weet niet gruwelijk veel van am-6) en het is idd schandalig dat het nodig is,, maar daar gaat het de topic starter niet om, hij vroeg om een afweging om een honda blok in te bouwe of het am6 blok te late zitten (als ik het goed begrepen had)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved