Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'honda blok ipv am6' (ID 55181).
De reply is geschreven door ikkejw (UserID 9762) op 11-3-2009 0:29.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Het enige nadeel wat ik zie in am6 is namelijk de bak (tussen zijn versnelingen vallen en moeizaam schakelen). Dit schijnt ver verholpen te zijn met een andere wals.


de wals mag dan lichter zijn, en iets beter afgewerkt, maar het grootste probleem zit hem in de putjes aan de zijkant van de wals.

bij honda is dit een soort bloemvorm (vandaar het woord schakelbloem), met ronde 'bladeren' tussen de inkepingen waarin het houdertje valt. doordat deze 'bladeren' rond zijn, is het vrijwel onmogelijk om hem tussen 2 versnellingen in te krijgen. het houdertje schiet meteen weer terug naar de dichtstbijzijnde versnelling.

am6 heeft uiteraard ook een bloem, maar dan in de vorm van putjes in de zijkant van de wals. de ruimte tussen deze putjes is vlak ipv rond, waardoor je het houdertje dus tussen de putjes in kunt zetten, zonder dat hij terugspringt. de 'betere' wals heeft dit nog precies hetzelfde.

daarnaast is het natuurlijk schandalig dat je eerst een andere wals zou moeten monteren voor je normaal kunt rijden.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved