Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'honda blok ipv am6' (ID 55181).
De reply is geschreven door ikkejw (UserID 9762) op 11-3-2009 0:13.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
beide blokken zijn goed/betrouwbaar, maar voor honda zijn de onderdelen goedkoper, en hoef je de krukas niet te vervangen.
Am6 is makkelijker snel te krijgen, maar duurder.
het is "makkelijker" snel te krijgen: plug & play dus, maar honda kan net zo hard (al is het met meer cc's)
klaar, topic dicht.
met even veel cc's kan honda nog even snel zijn, ze zijn alleen erg begrensd. met een ander uitlaatje zit je nog niet op de 100, zoals bij am6 vaak wel het geval is.
CDI is een dikke begrenzer, heeft een gare curve, met een dip op 11 à 12K rpm. het loopt wel altijd, maar snel is het niet.
cilinder begrenst ook, er zijn gewoon geen cilinders voor honda te krijgen die echt snel zijn. CR80 en NS1 uitgezonderd.
snelle uitlaten zijn ook nergens te vinden, dit is vrij simpel op te lossen met een opmaat uitlaat, of een senda/am6 uitlaat.
cilinderkop, daar zijn voor MT5 maar 2 types van, je moet maar hopen dat 1 van de twee goed loopt op je setup. goede oplossing is opnieuw berekenen en uitdraaien.
maar ik zit nu op sprint-niveau te praten, terwijl de TS waarschijnlijk aan gewoon straatgebruik zit te denken, maar dan zonder pijn in je linkervoet
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved