Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'puch koppeling' (ID 55119).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 8-3-2009 14:22.
wat is je setup?
zoals je hierboven ziet, moet je de koppeling laten pakken/slippen bij het toerental waar je het meeste vermogen leverd.
omdat je een centrifugaalkoppeling hebt, wordt het toerental waarop hij pakt bepaald door de rotatiekrachten, die maak je kleiner door de segmenten te verlichten, of je gaat ze tegen door sterkere veren te monteren.
in jou geval betekend dat dus dat je de welbekende (licht)blauwe veertjes in je koppeling moet doen, deze vrij strak stellen, en op de juiste/zelfde plek een gaatje in je segment boren.
(de juiste plek is daar waar de centrifugale krachten het grootste zijn, zonder dat je de structurele intergriteit ernstig verzwakt, dit is dus zo ver mogelijk van het draaipunt van het segment/schoentje af, en zo ver mogelijk naar buiten --> hoe groter de arm, hoe hoger de rotatiesnelheid)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved