Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Problemen met 20mm mikuni op MB' (ID 54990).
De reply is geschreven door gefliptegast (UserID 16816) op 2-3-2009 11:34.

ten eerste, ik zou je oliepomp niet meer gebruiken..
deze willen wel eens verstopt gaan zitten bij honda's en dan loopt je cillinder kapot... slangetje doorlussen bij de 2 nippels van je oliepomp met wat olie erin, dan zorg je ervoor dat de oliepomp nooit vastloopt (handig voor verkoop).
je moet het nippel op je spruitstuk even dichtmaken (schroef in een slangetje draaien die op dat nippel zit).

dan een gewone gaskabel inderdaad op je nieuwe carberateur zetten.
voor de zekerheid zou ik je carberateur er even afhalen en alle gaatjes en kanalen even doorspuiten met de carberateur, dan wat benzine er over gooien (weekt alles los) en dan nog een keer met hoge druk je carberateur leegspuiten van vuil.
als het goed is zit er een nippel onder aan je vlotterbak en eentje zijwaarts aan de bovenkant, deze zijn beide overloop nippels en zorgen dat er geen vacuĆ¼m onstaat in je carb (dan stopt je brommer er gewoon mee). deze kan je dus open laten of een slangetje erop doen (niet dichtmaken dus!)

als je dat gedaan hebt zou ik nog een keer proberen te rijden, als hij dan nog terugvalt in hoge toeren zou ik een grotere sproeier proberen.
test het wel met een warm blok, koud blok is dit normaal.
als hij koud is even de shoke openhouden, na 30 a 60sec. moet hij wel warm zijn en dan kan je even rustig rondje gaan rijden. daarna even opentrekken en dus kijken of hij nog terug valt.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved