Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Powerfilter..? Dient waarvoor..? Hoe werkt het..?' (ID 8973).
De reply is geschreven door Steve_ZHC (UserID 426) op 24-4-2003 16:17.

Je hoeft niet alvast te bedanken voor een reply, en ook niet af te sluiten met een groet.
Komt dagelijks voorbij...

Maar ff ontopic;
Powerfilter; filterd minder fijn, dus meer lucht (minder weerstand) maar ook meer troep.

Je hebt 2 soorten (klinkt een beetje afgezaagd);
1. GOED; dit zijn filters met een soort SPONSachtige materie.
Ook wel SPONSFILTERS of FOAMFILTERS genoemd.
Deze sponsjes olie je in zodat de meeste vuile bende en vocht er niet doorheen komen.
Je kan ze schoonmaken, en doe dit dan ook, minstens 1x per 2 maanden!!

Voorbeelden:
Malossi, Twin Air (de beste volgens sommigen), Hebo.

2. SLECHT; dit zijn filters met een chromen of carbon-look kapje, kegelvormig over het algemeen.
Ze kosten ook geen donder (rond de 6/7 euro) maar je kan er beter een paar pilsjes voor kopen, heb je meer aan.
Je kan ze erg moeilijk schoonmaken, laten veel vuil en alle vocht door.
Echt dikke rommel.
NIET KOPEN DUS!!!

Een powerfilter heeft alleen nut als je set-up meer lucht wil hebben dan je standaard box kan leveren.
Denk hierbij aan zeer hoogtoerige machines.

Je cilinder zal harder slijten, je verbruik gaat omhoog.
Er komt een kabaal uit, maar dat kan heel mooi zijn, als je uitlaatsysteem verder goed dicht is en goed dempt.

Voor de MT/MB kan je van Twin Air ook vervangende matjes kopen, deze laten ook meer lucht door, ze zijn duidelijk ander dan de originele matjes.

Je hebt de powerfilters in meerdere maten.
Dit slaat op de diameter van je kelk (waar je het filter op schuift).

Dus koop je een powerfilter, geef dan liever 3 tientjes uit ipv 1, scheelt je aanzienlijk in zuigers (-veren), cilinders (honen) en revisies (lagers slijten ook, net als de krukas (big end, toplager etc)...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved