Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'honda mtx sh loopt niet goed' (ID 54804).
De reply is geschreven door Nipo_5 (UserID 13194) op 24-2-2009 19:03.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
[...]


dat is dus weer grote blaat.

Knallen in de uitlaat duidt vaak op een verkeerd afgestelde ontsteking. Bij een mtx kan je weinig afstellen mits je de orginele ontsteking gebruikt.

Het eerste wat je altijd doet is je ontsteking op standaard afstelling zetten, dus het streepje op de grondplaat gelijk zetten met de markering op het carter. Dat zal het probleem niet oplossen. Vervolgens ga je je massa controleren. Dus zorg er voor dat een van de groene draden van de draadboom roestvrij is en contact maakt met blank metaal, dus geen verflaag ertussen.

Vervolgens ga je stap voor stap verder, dus wat heeft nog meer invloed op het ontstekingstijdstip? Juist, de CDI! Haal 'm los, maak de contactjes goed schoon, zowel de contactjes van de CDI als de contactjes van het stekkertje. Zorg er ook voor dat ze weer goed droog zijn, vocht veroorzaakt een hoop rare problemen. Als het probleem niet verholpen is denk dan aan het vervangen van je cdi.

De bobine wil ook een onregelmatige vonk veroorzaken wanneer deze op het punt staat het te begeven. Als het probleem nog niet is opgelost, vervang dan de bobine door een exemplaar waarvan je zeker weet dat deze het doet. Hetzelfde geldt voor de CDI.

Je hebt dan nog je bougie, bougiedop en bougiekabel. Wanneer een van deze onderdelen defect is, dan is vaak de vonk helemaal niet aanwezig of heel zwak. Lijkt mij niet de oorzaak maar proberen kan geen kwaad.


Tjah maar je vergeet nog ff dat de originele ontsteking een dip heeft bij 8000 toeren dus het vervangen van je cdi door een ontgrensde is ook geen slecht idee


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved