Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'honda mtx sh loopt niet goed' (ID 54804).
De reply is geschreven door Fabio (UserID 10079) op 21-2-2009 14:04.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nipo_5
Andere uitlaat erop, een 70cc op een mtx-sh heeft met een 50cc uitlaat net zoveel vermogen als met een 50cc cilinder. Gewoon 70cc uitlaat eronder, en er op letten dat je demper ook groot genoeg is anders dan wordt ie daar geknepen en gaat ie nog niet hard.
dat is dus weer grote blaat.
Knallen in de uitlaat duidt vaak op een verkeerd afgestelde ontsteking. Bij een mtx kan je weinig afstellen mits je de orginele ontsteking gebruikt.
Het eerste wat je altijd doet is je ontsteking op standaard afstelling zetten, dus het streepje op de grondplaat gelijk zetten met de markering op het carter. Dat zal het probleem niet oplossen. Vervolgens ga je je massa controleren. Dus zorg er voor dat een van de groene draden van de draadboom roestvrij is en contact maakt met blank metaal, dus geen verflaag ertussen.
Vervolgens ga je stap voor stap verder, dus wat heeft nog meer invloed op het ontstekingstijdstip? Juist, de CDI! Haal 'm los, maak de contactjes goed schoon, zowel de contactjes van de CDI als de contactjes van het stekkertje. Zorg er ook voor dat ze weer goed droog zijn, vocht veroorzaakt een hoop rare problemen. Als het probleem niet verholpen is denk dan aan het vervangen van je cdi.
De bobine wil ook een onregelmatige vonk veroorzaken wanneer deze op het punt staat het te begeven. Als het probleem nog niet is opgelost, vervang dan de bobine door een exemplaar waarvan je zeker weet dat deze het doet. Hetzelfde geldt voor de CDI.
Je hebt dan nog je bougie, bougiedop en bougiekabel. Wanneer een van deze onderdelen defect is, dan is vaak de vonk helemaal niet aanwezig of heel zwak. Lijkt mij niet de oorzaak maar proberen kan geen kwaad.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved