Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Half/volledig syntetisch' (ID 54795).
De reply is geschreven door antonhonda (UserID 12618) op 21-2-2009 0:39.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
als iedereen zegt wat ik net zei tog ook?

ik bedoel meer dat je er eigenlijk nooit van anderen uit mag gaan zonder een goede onderbouwing...


kijk eens aan
Half-synthetische olie:
deze olie is gebaseerd op minerale olie die onder hoge druk en op hoge temperatuur ontdaan wordt van onverzadigde koolwaterstoffen. Dit gebeurt m.b.v. waterstof en katalysatoren. Na dit proces ontstaat een stabielere olie die beter tegen hoge temperaturen bestand is en die een betere viscositeitsindex heeft.

C) Synthetische olie:
deze olie wordt geproduceerd in een volledig beheerst proces zodat de eigenschappen van de olie vooraf bepaald kunnen worden. De viscositeit blijft over een groot temperatuurgebied vrijwel constant. De nadelen van minerale olie zijn verdwenen omdat de olie niet is gebaseerd op die minerale olie.

Voordelen van synthetische olie zijn:

de olie veroudert minder snel door gebruik
de lagere vluchtigheid waardoor bijvullen minder vaak nodig is
het grote schoonhoudende vermogen van synthetische olie. Door veel geringere vuilafzetting blijft de motor langer in goede staat
door geringere wrijving een lager brandstofverbruik (zo'n 3 %)
en het belangrijkste voordeel:

de slijtage bij koude start wordt zoveel mogelijk beperkt. Doordat synthetische olie ook bij lage temperaturen dun blijft, bereikt de olie direct bij de start ook de cilinderkop.




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved