Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'zuiger' (ID 54658).
De reply is geschreven door Saknet (UserID 129) op 16-2-2009 9:02.

nou ik denk dat de gevolgen wel te raden zijn als ik naar dat plaatje van henk zie.

De squishrand is aan de buitenrand kleiner zodat daar meer druk opgebouwd kan worden, omdat de zuiger de druk voornamenlijk over zn buitenste rand moet dragen. In het geval van dat plaatje zou je volgens mij binnen 5 minuten rijden een gat in je zuiger hebben. Werkt hetzelfde als een achterbrug as op het midden van je zuiger zetten en er met een hamer op tikken, in vergelijking tot een dopsleutel 40 op de buitenste rand zetten en daar op tikken..

Bijkomend effect is dat je idd detonatie kan krijgen door plaatselijk oplopende temperaturen oja en je krijgt zowiezo detonatie doordat die peut die daartussen klemzit pas kan verbranden nadat de zuiger weer naar beneden gaat. dus de peut ook al weer naar beneden gezogen word, terwijl je zuiger normaliter juist zo gauw mogelijk van de normaal zo kort mogelijk durende verbranding weg moet word hij nu door de vlammen op de hielen gezeten :p (alle hitte moet via de kop weglopen)

ik betwijfel enkel of die peut uberhaupt wel verbrand door de vonk nog., of dat dat gewoon compleet zelfdetonatie gaat doen. Maar het is iig een zeer onwelkome situatie in elke 2-t.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 16-2-2009 om 9:18 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved