Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Meeting Forum in het onderwerp 'Motorbeurs Utrecht 2009 (do 26 februari t/m zo 1 maart)' (ID 53629).
De reply is geschreven door zx7r (UserID 9851) op 15-2-2009 19:34.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]
Ok , zijn er verder nog dingen om op te letten?
Pas verschillende merken helmen, en ga niet van een standaard maat helm uit dat je altijd draagt want per merk, en type kan het welleens verschillen. Het ene merk heb je misschien een S terwijl een ander merk een L pasvorm heeft om het iets te overdrijven.
En wat daarnaast belangrijk is, is dattie niet gaat drukken/knellen op het voorhoofd omdat je daar minder kussens hebt en de binnenschaal eigenlijk direkt op het hoofd zit.
Verder moetie goed strak zitten, op wangen bijten geen probleem . Niet dattie gaat liften bij hoge snelheden, of gaat draaien als je op de (snel)weg over je schouder moet kijken. En mocht je een klapper maken dattie natuurlijk goed om het hoofd blijft zitten.
Tja qua sluiting is DD het beste, goed af te stellen en schiet minder makkelijk los dan een snelsluiting. Plus dat mocht je circuit willen rijden dat dit verplicht is.
En tot slot kijk van wat voor materiaal je helm is. Polycarbonaat = Het minder sterkere materiaal. Wordt ook vaak gebruikt in brommerhelmen en gaat tegen de drie jaar mee (mits hij geen klappen krijgt door een ongeluk of dattie valt, dan moet je hem altijd vervangen).
Lexaan = wordt veel gebruikt in de Nolan helmen en is weer net effe wat steviger dan Polycarbonaat.
Carbon of Glasvezel = Dit zijn de wat betere helmen, vaak de helmen die wat duurder zijn. Dus het duurdere segment van HJC, Shark. alle helmen van Shoei, Xlite, Arai, Schuberth etc.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved