Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Grotere sproeier?' (ID 54675).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 14-2-2009 19:27.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


ik ben niet zo'n grote fan van het bougie kijken, gewoon omdat het vaak onnauwkeurig werkt.

op een te arm mengsel kan een brommer goed lopen, maar toch is de kans op warm/vastlopers veel groter. Zijn brommer rijdt 20 km/h harder dan daarvoor dus is de kans dan er een grotere sproeier vrij groot.




ik kijk ook nooit naar bougie, ik kan altijd prima voelen wanneer iets goed loopt... maar als dat ding spierwit is...

als een brommer een te arm mengsel heeft loopt ie helemaal niet goed, als je geen verschil merkt staat ie dus ook niet te arm, zo simpel is het.

Als een brommer 20km/h harder rijdt is dat geen reden voor een grotere sproeier. Het kan zomaar zijn dat dat ding gewoon meer toeren draait, en dan zuigt ie ook meer lucht aan, meer onderdruk in de venturi, meer benzine met dezelfde sproeier. waarom zou ie dan groter moeten zijn?

daarbij komt nog dat een rr vloeistofgekoeld is, en waarschijnlijk nog een tempsensor in zn koelvloeistof heeft ook. Dan kun je toch prima vergelijken of de koelvloeistof warmer wordt dan voorheen? Als dat niet zo is is de kans vrij klein dat dat ding te heet aan het worden is.

edit:

de kans dat ie meer toeren draait is vrij logisch, als de tandwielverhouding niet veranderd is.

maar leg me dan eens uit...als ie opnieuw gaat afstellen, hoe weet ie dan wanneer ie goed staat? je doet namelijk net of afstellen net zoiets is als op een resetknop drukken, maar je moet wel degelijk voldoende feedback hebben om te weten waar je mee bezig bent.





Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 14-2-2009 om 19:29 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved