Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp '[MTX-sh] Opvoeren zonder van 50cc naar 70cc (of meer) te gaan' (ID 54483).
De reply is geschreven door Saknet (UserID 129) op 5-2-2009 19:34.

als je wilt koppelbeuken bij laag toptoeren kan je best die 20mm achterwege laten. op een kawasaki ar 125 zit een 24mm en dat rijd 160km/u. Dus is beetje zinloos, om op een laagtoerige 50 een 20 te zetten, het is zelfs zo dat je dan vermogen inleverd door dat jouw ietwat tamme 50cilindertje harder aan je inlaat moet zuigen

Zoals iemand al zei uitlaat poort breder maken niet te breed! mag niet breder dan grofweg 1/3e van je cilinderwand rondom (69%) maar niet hoger maken zoals iemand anders zei, want dan ga je meer toeren maken en compressie inleveren en dat wil je niet als je max koppel wilt.. en moet je je vertanding weer inkorten.
maak je uitlaatpoort ook niet al te recht aan de boven/onderkant zodat je veren zo geleidelijk mogelijk in je zuiger geduwt worden.

verder beetje kijken of je de flow kan verbeteren in je cilinder (lees cilinder afwerken)
fatsoenlijk membraanpje erin, cilinderkopje opmaat

en dan het allerbelangrijkste, laat een uitlaat opmaat maken aan je wensen... (uitlaat bepaald ong. 60% van motor karakter)
heb je wel een poortmapje nodig van je cilinder misschien vind je die wel in het poortmap topic hier op brommerforum.

al met al niet al teveel moeite nodig en dan zal je al flink wat harder optrekken.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 5-2-2009 om 19:59 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved