Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Originele Mikuni 20mm Suzuki TSX' (ID 54445).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 3-2-2009 19:41.

een beetje zelf zoeken mag wel, zijn al duizend topics over geweest:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Het probleem is bij een mikuni 20mm carb is dat de naald te dik is en daarmee kan er te weinig mengsel door de sproeierbuis omhoog.
De naald die er std namelijk in zit is 4DH7 OF 4DH11.
Met deze naald werkt het goed tot ongv sproeiermaat 90.
Deze naald is onderaan 1,8mm

Het maakt dan dus niet uit of je er 130 of 230 er in zet, het mengsel komt toch niet langs de naald (zelfs als je er geen sproeier in doet dan doet die het nog steeds niet goed)

Als je meer mengsel nodig hebt zoals bij een snelle setup (sproeier 100 tot 150 od.), dan moet er een dunner naald in.

De naald uit een 24mm mikuni is spitser (type 4I4) en klopt dus beter
Deze naald is onderaan 1,4mm


TIP: Als je geen mikuni naald kan vinden, probeer dan een DellOrto naald die net zo lang is, maar wel dunner.

De buis die er nu instaat is nummer O-6 die is 2.63mm inwendig
Ipv. een smallere naald kan je dus ook een bredere buis gebruiken, er zijn wel 10 tot 15 verschillende maten verkrijgbaar maar di zijn vaak erg duur.
Je kunt ook het buisje uitdraaien tot circa 2,85mm dan heb je ongeveer 1mm2 meer doorlaat oppervlakte.

EDIT: Ik zal binnekort even wat type nrs neerzetten van DellOrto die geschikt zijn, ben nu aan het teste met de W-serie



Dit is dus bij immitatie Mikuni's...


Een "echte" Mikuni kun je herkenen dmv:
Quote:
BRON: Mikuni.nl
1. hoe herken ik een originele Mikuni carburateur ?

in de wirwar van zogenaamde Mikuni-carburateurs, welke tegenwoordig worden aangeboden en ook veelal gemonteerd zitten op diverse tweewielers en quads, is het voor een leek moeilijk om een originele Mikuni carburateur en een imitatie van elkaar te onderscheiden; op een originele Mikuni carburateur is altijd één of meerdere van de volgende opschriften gegoten: MIKUNI - MIC - ISO - MIKUNI KOGYO -
MIKUNI Corp - MADE IN JAPAN - JAPAN - TM

op diverse Japanse motoren en bromfietsen uit de late '70-er
en begin '80-er jaren werden ook veelal Hitachi en Teikei
carburateurs gebruikt; deze lijken op Mikuni carburateurs.
Onderdelen zijn niet uitwisselbaar.


2. hoe herken ik originele Mikuni afsteldelen ?

op alle * originele Mikuni afsteldelen met een maataanduiding vindt u een piepklein logo:
een vierkant, met daarin links weer een klein vierkant. Vaak wordt dit logo aangezien voor de letter E of R of het cijfer 3.
Met een vergrootglas is het logo duidelijk te zien.
Het logo staat altijd vóór de maataanduiding of serienummer.

* behalve de inspuitsproeiers van acceleratiepompen op de TM, TMR en TDMR 4-takt carburateurs


Mikuni logo:


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 3-2-2009 om 19:44 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved