Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Alu achterbrug in MTX-sh' (ID 54392).
De reply is geschreven door buldogo2 (UserID 6047) op 30-1-2009 13:22.

Altijd leuk als me mtx als voorbeeld genomen word .

Ik zou voor een abrug gaan van een cr 125 MET wiel van bouwjaar 89/90 of 90/91...ik heb er een van een 89er,, daarbij zit de bevestiging van de prolink aan de bovenkant van de brug...bij de 91er zit deze in de brug...ik geloof dat deze dan beter uit zou komen.

Het pas maken tussen het frame is werkelijk geen werk...gewoon stukje van de brug af freesen, nylon of coperen lagerbusjes draaie en erin perse en je brug zit...de prolink/veer pas maken is en ander verhaal...zoiso kan je GEEN cr125 veer pakken...die zijn zo gruwelijk veel te lang da kreig je nooit mooi pas.

Bij mij heb ik er een yamaha yz125 veer in zitte (weet zo niet welk bouwjaar),, deze was eigelijk net iets te lang...maar hij is er tussen te kreige als je de veervoorspanning wat lager zet.

Dan kom je nog in probleme met je pro-link...bij mij moest ik daarvan het ophangpunt van de veer wat lager en verder naar achtern plaatsen,, dit was mede om de langere veer passent te kreige in het sh frame,, maar ook omdat me veer anders tegen me blok zou komen...

Ook heb ik zelf dogbones moeten maken voor de pro-link omdat de orgineele van de cr de verkeerde lenkte en breedte had.

Tandwiel uitlijnen is goed te doen,, je moet geloof ik ongeveer 8mm van de tandwiel drager af draaie bij het cr125 wiel...dan kan je er een blind tandwiel voor kopen zodat je er nog brommer kettingen op kan leggen...of het voortw aan late passen zodat je een 125 cross ketting er op kan leggen.

verder is remstang aanpasse voor de rem pomp en de pomp ophange amel gn werk als je kan lasse .

Voorvork is altijd lastig om te vervangen voor een zwaardere...ik denk dat een 125 cros vork te lang is...dus zal je het moete gaan doen met die van een mtx-r2 of cr80/85 voor bijde moet je of je balhooft pen aanpassen (niet echt mijn favo,, zkr niet als je gaat corssen...balhooft lagers zijn ngal klien namelijk) of je kan je balgooft aanpassen net als ik gedaan heb...bijde is secuur en moeilijk werk. dus ik zou altijd gaan voor balhooft aanpassen (mits je goede lasser/draaier kent of zelf over deze vaardigheden beschikt).

Zoals al gezecht hierboven hoef je in mijn ogen niet veel aan her frame te doen,, ms de voorste frame buis wat steviger maken door er een buis in te schuiven en deze vast te lassen oid...maar verder zijn het prima frames


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved