Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'honda cb50 sneller ' (ID 54323).
De reply is geschreven door Viertakt (UserID 14106) op 28-1-2009 14:14.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Je zet het vliegwiel zo dat de contactpunten maximaal open gaan, dan laat je het vliegwiel zo staan.
Draait een boutje los, waarmee de contactpunten vast zitten (net genoeg dat je ze kunt bewegen).
Pakt voellermaatjes en stelt de afstand in die nodig is o,.. mm
Waarde weet ik niet.
Dan draai je het boutje weer vast


Niet helemaal, dit is alleen van toepassing als je nieuwe contactpunten hebt, omdat als het nokje iets verder afgesleten is, en je zet hem op 0,..mm dan zal het tijdstip al verkeerd zijn. Bij een viertakt heb ik ondervonden dat het exact juiste tijdstip belangrijk is als je veel vermogen wil. Na mijn mening belangrijker dan bij een tweetakt.

Op je vliegwiel zitten streepjes, een en op je carter zit een puntje. Je kunt tussen je signaaldraad (zwart witte draad) en je accu tijdelijk een lampje maken. En draai je vliegwiel zo, dat het streepje op je carter bij de T staat. De contactpunten moeten zo ingesteld worden dat ze juist op dat moment open of dicht gaan, dat kun je dus zien aan het lampje die dan net aan of uit gaan.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 28-1-2009 om 14:17 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved