Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'NOS' (ID 8881).
De reply is geschreven door MB50TUNED (UserID 60) op 21-4-2003 14:26.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan futura man
The CORRECT timing and the one that gives the best power will be more retarded than stock settings because you have more everything in the combustion chamber! This means effectively higher compression. This also means that less initial advance will be needed as the oxygen rich, more densely packed cylinder also burns much faster. The faster pressure rise means a more retarded ignition will be needed, to prevent detonation, prevent unnecessarily high cylinder pressures, and prevent detonation that kills engines! Do not ignore this bit! Also use smaller plug gaps, colder plugs, and higher octane fuel all to prevent the possibility of detonation. Just in case!
Je moet je ontsteking later zetten dan optimaal is voor rijden zonder NOS, je hebt dus tijdens het gewone rijden minder vermogen. En je compressie moet ook omlaag om detonatie te voorkomen als je motor tot het max getuned was.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan futura man
pffffff zooi text he... zijn iig de verhalen de wereld uit van: "jah 1 druk op de knop en je kunt je brommer afschrijven"
Bij de meeste straatbrommers zal het niet zoon probleem zijn. Maar je kan altijd nog je geld beter uitgeven aan een goede ontsteking, pijp op maat en een goede(getunede cilinder). Maar heb je een blok wat tot de max getuned is moet ik echt nog zien dat het goed gaat...
Dit bericht is ge-edit door MB50TUNED op 21-4-2003 14:27
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved