Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Vraagje over Orion crossbrommers' (ID 54040).
De reply is geschreven door orionmotorsbenelux (UserID 18507) op 26-1-2009 16:02.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
orionmotorsbenelux:
Kort samengevat, eigenlijk is het gewoon een brommer / motor die je koopt, als je niet het geld hebt voor zo'n dure Europees of Japanner...
Helaas is Beverwijk een beetje ver voor mij, maar anders had ik nog wel een proefrit willen maken ja, puur om eigenlijk die blokken eens aan de tand te voelen, van de rest geloof ik namelijk wel dat het goed zit.

Toch vind ik dat van die trialrijder apart, volgens mij wil je toch wel graag kracht in je blok (misschien met trialrijden inderdaad niet?), maar hij kiest dus voor veiligheid dat z'n blok het houdt... Tja...

Ander voorbeeld / vraag wat betreft het blok: zou iemand die, zeg op amateur niveau, meedoet aan motorraces, ook een blok van jullie kopen?
Waarschijn alleen wanneer hij / zij echt weinig te besteden heeft denk ik. En met echt weinig bedoel ik dan, wanneer ze eigenlijk sowieso te weinig geld voor deelname denk ik. Anders verkies je toch al héél snel een Yamaha blok, lijkt me?



'Kracht in je blok'...
Een trialrijder wil niet hard, maar wel graag trekkracht, met een molenrad van een achtertandwiel en mini-voortandwiel.
Het Zongshen-blok heeft een relatief bezien hoog koppel, waardoor zowel voor veiligheid als kracht tegelijkertijd kan worden gekozen.
Het Zongshen blok loopt pas in de hogere toeren tegen beperkingen aan tov het Yamaha blok, omdat het een 2-klepper is.

Op de korte baan kun je met gemak wedstrijden WINNEN met het Zongshen blok.
Reactie van een klant uit Emmen:
'We hebben een prachtige dag gehad in het Duitse Norden. Het leuke was, dat ik op de 360-meter baan iedereen kon verslaan met de Orion AGB-30D (223cc luchtgekoeld Zongshen blok). Nummer 46 op de foto <foto kan ik helaas niet plaatsen, weet niet hoe dat moet, red.> rijd met een motor van ruim 20.000 euro en is 3e geworden achter mij en nog een andere deelnemer. Iedereen was verbaasd dat dat kon met een motor van slechts 1.250 euro. Met wat kleine aanpassingen ben ik ervan overtuigd geraakt, dat je op een baan tot max. 400 meter kan winnen. En dan te bedenken dat ik deze motor als trainingsmotor heb aangeschaft...'

Ik denk dat bovenstaande gekopieerde tekst voldoende antwoord op je vraag over de amateurrecer is.

Orion Motors Benelux


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved