Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Stotteren senda lampjes (MET FILMPJE)' (ID 54259).
De reply is geschreven door Pruttelaar (UserID 12850) op 24-1-2009 19:16.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2t-crosser
[...]
2: heb je een multimeter?? ,meet dan eens het aantal ohm van je kabelboom door als je polen van je accu zijn.
Zal ik maandag eens doen als ik op mijn werk ben, ben de mijne kwijt. Waar moet ik het dan meten ?
--gewoon je plus en min pool loshalen, je contactslot aan, en dan effe meten
3: haal het rubber van je bougiekabel bij je bobine eraf, en effe met een fohn droog make, en daarna volproppe met zuurvrije vaseline (daarna weer rubbertje erop (doe dit ook bij je bougie kapje/bougie))
Gisteren nog gedaan maar zal het nog eens doen maar nu met vaseline, gisteren zat er ook wat water bij de aansluiting van de cdi
--bij je kabels van/naar je cdi moet je ook gewoon helemaal droog maken, en vol stouwen met vaseline
4: haal je vliegwiel kapje eens van je brommer af, en kijk eens of daar vocht aan de binnekant zit (ziet er een beetje uit als condens)
Zal morgen eens kijken, ook de fohn opzetten (of een warme bouwlamp )
of kan dat kwaad
--zou in princiepe geen kwaad kunnen, ik heb mijne droog gemaakt met een verfbrander, en die op 200 graden gezet en gewoon 30-40 cm er van af houden, maar het moet wel een beetje warm worden (zodat je net 1-2 seconde je had erop kan houden)
ga dat eerst maar eens doen
edit: ik heb hier ook wel eens last van, maar dan alleen met nat weer, dus het is dat ie ergens kortsluiting maakt
edit 2: je polen schuren en insmeren is niet genoeg, zoals rowdy zei, kunnen die kabels gewoon breken dus heeft dat schuren ook geen zin
edittttt :: kijk ook eens alle massa draadjes na op je werk met je multimeter ( gewoon 1 pennetje tegen stukje frame waar geen lak zit) en met de ander ga je alle graadjes langs. je minpool word volgens mij ook via je frame geleid
Dit bericht is gewijzigd door Pruttelaar op 24-1-2009 om 19:22 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved