Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Vraagje over Orion crossbrommers' (ID 54040).
De reply is geschreven door orionmotorsbenelux (UserID 18507) op 22-1-2009 2:10.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]

Grappig, een, bijvoorbeeld, Yamaha WR 250 (4-takt, 250cc) haalt standaard de 160 ~ 170... Mag ik dat dan een enorm verschil vinden met de 120 die deze machine haalt?
De Yamaha heeft 22,6 kW (30,7 pk) bij 10.000 tpm
De Orion heeft maar: 12,5 kW (16,7 pk bij 7500 rpm)

Nou heeft Yamaha ook een hele goeie prestatie geleverd met dat blok, maar ook de 4-takt 250cc kawasaki (KLX250)haalt er nog 16 kW uit!

Vind ik zelf een enorm verschil en geeft in mijn ogen toch ook echt wel iets aan... Het is gewoon allemaal een stuk minder als een Yamaha, of het nou om een blok gaat of om bijvoorbeeld de kappen...

Ik heb ook over een Orion nagedacht (ja, ik zoek ook een nieuwe brom), maar toch heb ik liever een europese of japanse fiets...

Verder vind ik hem qua styling e.d. er wel goed uitzien, daarvoor mijn complimenten aan Orion, maar ik ben er van overtuigd (en mij overtuigen gaat ook in dit geval niet lukken, tenzij me een testrit aangeboden wordt. ) dat de algemene kwaliteit mee kan komen met die van een Derbi, Gilera, Yamaha, Rieju en wat voor fietsen allemaal nog meer...

Dit bericht is gewijzigd door lukebanning op 21-1-2009 om 23:08 uur.


Het Yamaha blok en het Kawasaki blok zijn met vrij grote zekerheid 4-kleps blokken. Het Zongshen blok onder de Orion is een 2-kleps blok.

Wij zijn het zeker met u eens dat de Orion nog altijd een stuk minder is dan de Japanse machines.
Maar wat vooral een stuk minder is dan de A-merken, is de prijs.
De motoren in de voorbeelden die u noemt zijn 3 tot 5 keer duurder dan de Orion.

Niet iedereen kan zoveel geld neertellen of missen voor een motor.
Wij denken dat Orion met de AGB-31 een degelijke stadsmotor heeft gebouwd, die het motorrijden voor velen bereikbaar maakt, daar waar het er anders misschien nooit van zou zijn gekomen.
De AGB-31 kan zich qua kwaliteit niet meten met de A-merken, maar de motor wint beslist op prijs/kwaliteitverhouding.

Dit is de reactie van één van onze Belgische klanten:
<<< Alles in orde, zoals gezegd rijdt beter en beter, remt goed, trekt goed op, start goed.
Ik heb trouwens enkele andere supporters gevonden voor deze machine, af te wachten of er een aankoop van komt.
Deze mensen kunnen er niet van over dat zo’n mooie motor niet veel hoeft te kosten.
Om samen te vatten, ik heb de motor laten nazien door iemand die er toch wel wat van kent en die vat het als volgt samen;
- degelijke machine, beproefde kwaliteit, goed gebouwd <<<

U bent uiteraard van harte welkom om een proefrit te komen maken, zowel op de brommers, alsook op de AGB-31 motor.

Tot slot nog even over het Zongshen blok:
U zult nog verbaasd staan te kijken hoe degelijk dit blok is. Het blok zelf kost slechts € 389,00. Wij hebben al diverse klanten gehad, die dit blok bij ons kwamen kopen om onder een oude Kawa of Honda te zetten, en gaandeweg het gebruik hebben zij veel waardering gekregen voor dit blok. 'Onverwacht goed en degelijk, loopt bovendien nooit vast en slijt amper' luidt het oordeel.

Een van onze klanten is (ex-)NK trialrijden en kocht dit blok om onder zijn oefenbike te zetten. Na enige tijd won het blok zijn vertrouwen en heeft hij er ook wedstrijden mee gereden, met goed gevolg. Hij heeft er nog een gehaald, als reserveblok.
... voor € 389,00 dus.

Weet iemand hoeveel een nieuw Yamaha WR250 blok kost?

Orion Motors Benelux


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved