Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Thermostaatklep Gilera GSM (bevroren carburateur)' (ID 53408).
De reply is geschreven door patrick_MTX-SH (UserID 15337) op 18-1-2009 21:45.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
meestal ligt de bedrijfstemp rond de 70 - 80, de thermostaat gaat meestal in rond de 65 graden open.
(honda bijv 62, en bij meeste scoots 67)
competitieve motoren zoals bij sobw en cross draaien vaak wat kouder, denk aan 60 of iets minder.
(iets meer slijtage, maar over het algemeen meer vermogen/mooier lopen).
Een thermostaat is wel aan te raden omdat je anders lang duurt voor de motor de juiste temp heeft bereikt (want hij koelt dus al vanaf het begin ipv vanaf +- 65 graden).
wil je toch zonder thermostaat, heb je ook nog kans dat hij te veel koelt en hij niet warmer wordt dan 50 graden (wat dan ook al een eeuwigheid duurt)
[...]
+-125graden meestal.
----
denk erom dat dit niet altijd zo is he... dit is aleen zo, als je een semi gesloten druk systeem hebt,,, dus met een radiator dop die open gaat bij de 0.9 bar
in tegenstelling tot bijvoorbeeld een senda,, die heeft gewoon een open systeem,,, als daar het koelvloeistof uit gaat zetten,,, gaat het gewoon naar een expansie vat, en dat uitgezette vloeistof, gaat automatisch weer terug in het systeem door de zwaarte kracht.... bij een senda of ander open systeem... zal het vloeistof dus gaan koken ron 100 graden (licht een beetje aan wat voor samenstelling je koelvloeistof heeft)
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 28-11-2008 om 19:17 uur.
Dit bericht is gewijzigd door patrick_MTX-SH op 18-1-2009 om 21:46 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved