Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'NOS' (ID 8881).
De reply is geschreven door Daan Da Man (UserID 1361) op 20-4-2003 14:12.

niet moeilijk doen als je het systeem niet begrijpt, dan eerst naar info gaan zoeken en dan pas gaan redeneren.

als het goed is afgesteld, kun je met behulp van de nozzles (sproeiers) die in je 2takt spruitstuk worden ingebouwd, je vermogenwinst aanpassen naar eigen wens. kleine sproeiertjes, kleine vermogenwinst.

stikstofoxide is niets anders als een binding met zuurstof moleculetjes die losraken tijdens de verbranding. zie het als een ziekelijk grote carburateur die idioot veel mengsel in je cylinder perst.

als het goed is gedaan mag je temperatuur nieteens omhoog lopen als de normale temperatuur die je normaal bij dat toerental gaat draaien. dit is omdat je een perfecte menging hebt, er wordt nl ook brandstof geinjecteerd. als het goed is is het mengesel dus ook niet te arm, en wordt het niet warm.

daarnaast is nos helemaal nie gevaarlijk. dit is omdat het altijd in films en stoere documataires wordt verward met het rijden op pure alcohol en nitromethaan(ol)

nos is zelf niet explosief ofzo. en zo een cylinder sloop je ook niet zomaar. en met gewone leidingen voor gasinstallaties komt het helemaal in orde, want het is niets anders als een koud gas, zoals propaan ofzo.


nou, k hoop dat t zo iets duidelijker is geworden....


wel een mooi kitje.
en over dat heel kort heel lang rijden voor veel geld... denk ut nie he, want zelfs in mijn kutdorp, bergen op zoom, kun je stikstofoxide tanken.

edit: naja tanken... ehm gasflesjes vulle he

Dit bericht is ge-edit door Daan futura man op 20-4-2003 14:19


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved