Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'E85' (ID 53947).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 15-1-2009 1:58.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Onevia
[...]
Thanks voor je nuttige reply!
E85 leverd minder energie op vergeleke met benzine. Het verbruik word hierdoor hoger. Als vervolg-proef is het misschien interesant om het verbruik te proberen te verminderen. E85 heeft een octaan getal van 105. Dat betekend dat de brandstof 'klopvaster' is dan benzine. Je zou dus theoretisch met een hogere compressie of zelfs turbo druk kunnen rijden zonder dat je last hebt van detonatie etc. Als je het octaan gehalte goed benut door bijv. hogere compressie te gebruiken, kan je met een kleinere motor evenveel (of zelfs meer) vermogen en allicht een lager verbruik behalen dan een motor die op e85 met standard compressie voor normale benzine loopt.
Dit bericht is gewijzigd door Onevia op 12-1-2009 om 19:49 uur.
dat is precies wat ik op mijn motor merkte na het verhogen van de compressie, ding reed voorheen 1:20, nu 1:25 na opvoeren
Verwacht hetzelfde bij mn auto als ik op LPG ga want dat is eigenlijk precies hetzelfde als E85... minder energie per eenheid, maar hogere klopvastheid.
Turbo is vrij veel werk en kost veel geld, dat is wel jammer... kunt het dan beter op wat zwaarders bouwen dan een pitbike
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved