Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Boringen lijst' (ID 54050).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 13-1-2009 15:05.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Voor TSX:
De 50cc versies die ik ken zijn de DMP, de Charmo en de ori.
Er was ooit Eurokit en wss ook een Metrakit voor maar die zullen inmiddels wel allemaal overleden zijn want chroom/nicasyl en al flink lang niet meer in de handel.
De DMP-50 werd hier altijd Charmo genoemd.
Poortmap van Charmo-50 lijkt op die van de DMP-50 maar DMP-50 heeft gietijzeren bus in alu (-legering) en de Charmo-50 die hier ligt is compleet van gietijzer.
Beide hebben membraan- en zuigersturing.
Heb ook een compleet gietijzeren 50cc cilinder gezien met maar 1 soort sturing maar weet ff niet meer of dat nou membraan- of zuigergestuurd was.. merk is mij ook onbekend.
Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 13-1-2009 om 3:29 uur.
Ik bedoelde hoe die 50cc brommers van heten waarbij waarbij het lijste hoort, net als dat de 110 malossi en de 125 eurocilindro van honda bijv bij de MT8 en de MB8 horen.
Sorry dat ik je tijd heb verspilt, en je korsakov op de proef heb gesteld Henk.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
de toevoegingen bij de slagen kloppen niet helemaal.
je noemt bij derbi en am6 maar enkele langeslag assen op terwijl voor beide tot 46mm te krijgen is. dus bij am6 40,41,42,43,44 en bij derb 41,41,43,44,45,46
Ik doel daarbij op de cilinders waarbij een andere slag krukas wordt gebruikt (had een merkfoutje gemaakt: barikit ---> Pro race XL)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Bedoel je de TS50ER, hier past namelijk een 80cc cilinder op het 50 blok.
verder:
ts50er (ac)
ts50x ac
rg50 lc
Je hebt ook nog tsx80, rg80, smx(80of 75 weet ik niet presies) dit zijn watergekoelde blokken.
Misschien zijn er ook nog andere type's maar die weet ik niet zo 123.
Slag weet ik niet.
Ik kan het niet helemaal volgen omdat ik helemaal niet thuis ben in de Suzuki merken wereld, mijn vraag dus, wat moet hier boven staan ipv Suzuki en 80 cc Suzuki blok
Suzuki:
50cc cilinder = 41mm
70cc cilinder = 47mm
Malossi = 50mm
Autisa = 49mm
80cc Suzuki blok:
80cc cilinder = 47mm
ALS JE HET DUS OP DEZE MANIER DOET:
Yamaha DT50mx/RD50mx/TY50/DTR50 etc.(50 AC):
50cc cilinder =
60 immitatie = 43mm
Autisa = 44mm
Fast Arrow = 44mm
Polini = 45mm
Eurokit = 45mm
Malossi = 44.5mm
Athena = 45mm
Eurocilindro = 45mm
Yamaha DT80mx/RD80mx (80 AC)
Autisa = 53mm
malossi = 53mm
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved