Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'E85' (ID 53947).
De reply is geschreven door Onevia (UserID 16755) op 12-1-2009 19:46.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
motorxtra in kockengen (of portengensebrug, whatever) heeft ook een testbank.

ga er maar vanuit dat die klepseals het sowieso wel houden de brandstof kan nooit met de klepseals in aanraking komen want bij de inlaatkleppen staat er eigenlijk altijd een vacuum op (dus wordt er eerder olie naar binnen gezogen) en bij de uitlaat zou je uitlaatpijp volledig dicht moeten zitten om een keer druk op de klepseals te gooien...en dan is die shit toch al verbrand dus is er geen ethanol meer.

tof dat het gelukt is

edit: snap sowieso niet waarom de compressie ter sprake kwam, als je daar aan gaat kutten dan zit je eigenlijk niet meer hetzelfde blok te vergelijken en introduceer je weer een nieuwe variable waardoor je meetresultaten minder betrouwbaar worden.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 12-1-2009 om 19:08 uur.


Thanks voor je nuttige reply!

E85 leverd minder energie op vergeleke met benzine. Het verbruik word hierdoor hoger. Als vervolg-proef is het misschien interesant om het verbruik te proberen te verminderen. E85 heeft een octaan getal van 105. Dat betekend dat de brandstof 'klopvaster' is dan benzine. Je zou dus theoretisch met een hogere compressie of zelfs turbo druk kunnen rijden zonder dat je last hebt van detonatie etc. Als je het octaan gehalte goed benut door bijv. hogere compressie te gebruiken, kan je met een kleinere motor evenveel (of zelfs meer) vermogen en allicht een lager verbruik behalen dan een motor die op e85 met standard compressie voor normale benzine loopt.

Dit bericht is gewijzigd door Onevia op 12-1-2009 om 19:49 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved