Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'amal 21mm afstellen' (ID 54035).
De reply is geschreven door RoelHonda (UserID 14061) op 12-1-2009 13:45.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
een doek is geen luchtfilter. als je carb al zn zuigkracht spendeerd aan door die doek zuigen dan loopt ie natuurlijk veelste rijk..
dus stel hem gewoon af zonder luchtfilter, als je een goedfilter hebt moet ie daarna ook met filter goed lopen.
Om je probleem te verhelpen kan je de volgende 3 methodes hanteren en/of combineren
1
schroefje indraaien indien mogelijk
Dan staat ie rijker op lage toeren als de brommer hierdoor nog eerder uitvalt,
Echter als hij hoger stationair gaat draaien hierdoor, dan is het schroefje toch niet belangrijk voor de afstelling vd mengverhouding, enkel het stat. toerental.
2
Hierna ga je weer proberen, loopt ie nog niet laagtoerig zonder choke,
dan ga je het clipje zo stellen dat je gasnaald minder diep in de carb valt. Hierdoor loopt ie rijker op middentoeren.
3
Als dit niet helpt neem je een grotere sproeier, en begin je daarna weer bij stap 1
De truuk is om de 2 (of 3, afhankelijk van je type carb) bovengenoemde dingen allemaal zo af te stellen dat het net niet te rijk staat.
Zitten er trouwens ijzeren membraanklepjes in? bij een grotere doorlaat is de zuigkracht minder in je inlaat met name op lage toeren, dus wellicht dat je membraan ook een pink in de pap heeft.
Als je een 21 op een 50cc zet maak je der meestal een hoogtoerig kreng van, werkt vaak niet al te perfect icm ori uitlaat..
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-1-2009 om 10:49 uur.
Tnx, hier heb ik wat aan!
Wat betreft de laatste 2 dingen: Geen ijzeren klepjes en er zit een Yasuni r2 onder.
En ik ben er net achter gekomen dat hij wat valse lucht trekt op de overgang van carb naar spruitstuk. Hier komt dus eerst een pakking tussen.
Bedankt
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved