Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Vraagje over Orion crossbrommers' (ID 54040).
De reply is geschreven door orionmotorsbenelux (UserID 18507) op 12-1-2009 9:43.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Eat My Dust
[...]


sorry hoor maar dit is kant en klare onzin

tussen 125 en 50 zitten wel wat verschillen..
125 heeft koppeling op de bak en en 50 op de kruk
boring is anders, duhh, ligt ook een andere kop op
125 heeft een 4/5 plaats kopp.,heeft een olie centifrugaal filter
50 heeft een 2/3 plaats kopp. en heeft geen centifrugaal filter
kan nog wel even doorgaan over de verschillen
zitten nog wel meer mensen hier die hier ervaring mee hebben

Dit bericht is gewijzigd door Eat My Dust op 12-1-2009 om 6:07 uur.


Het carterhuis/raderwerk van de 50cc Lifan blokken onder de Orions is identiek aan het 125cc carterhuis.
Alleen de krukas en slag die de drijfstang maakt is anders.
In principe kan op dit carterhuis zonder honen en draaien direct een 125cc cilinder en cilinderkop worden geplaatst. Uiteraard dient voor een correcte werking wel een juiste krukas te worden gemonteerd.
Dit alles is niet zomaar even op het aanrecht te doen, maar dat was ook niet onze boodschap. Hetgeen wij wilden aangeven is, dat het inwendige raderwerk van het Lifanblok in principe is gebouwd om 125cc-krachten te kunnen verwerken. Dit in reactie op de vraag, of het Lifan blok van enige kwaliteit zou zijn.
U bent blijkbaar een kundig persoon en op de hoogte van veel details. Ik denk echter dat het te verstrekt om de details die u aanhaalt uitvoerig te gaan bediscussiƫren op dit forum, aangezien dit 90% van de lezers weinig zal interesseren. Vandaar dat ik zaken wat simpel heb willen uitleggen.

Orion Motors Benelux

Dit bericht is gewijzigd door orionmotorsbenelux op 12-1-2009 om 9:50 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved