Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'autisa 70 verder tunen' (ID 8760).
De reply is geschreven door MBX OWNER (UserID 48) op 19-4-2003 21:52.
Ik ben het helemaal met Symen eens...
Wat denken jullie nou zelf man, dat je met een simpel formuletje die de cilinder inhoud en het toerental als variabelen hebben, ff zo een ideale carburateur diameter kan berekenen...
Nou -NOT-.
Mensen, denk ff logisch na.
Ik heb die formule inderdaad ook ergens zien rondslingeren, maar als je nou logisch nadenkt snap je toch zelf ook wel dat er geen aars van klopt.
Volgens deze formule maakt dus de grote van je membraan, het spoelpoort oppervlak, aantal spoelpoorten, aantal membraan kleppen, membraan oppervlak, membraankleplichthoogte, membraanopening duratie, membraanklephoek, uitklaatpoort duratie, BMEP, etc niet uit??
wat denk je zelf...
Voor elke willekeurige straatbrommer is een 24 mm meer dan voldoende, een 18 mm is vaak ook groot zat. Iedereen die denkt veel vermogen te hebben gewonnen met het plaatsen van een grote cabbie, heeft dat vaak door het meer aanzuiggeluid dat geproduceerd wordt. K heb veel dingen getest en pas bij echt brute vermogens zal je er wat aan hebben om groter te gaan. Lees +20 pk, dat is onmogelijk om te halen met een luchtgekoelde cilinder voor MT, en ook watergekoelde cilinders met 1 uitlaatpoort kunnen dat inprincipe niet halen.
Verder rijdt men in Belgie in de Promo Vario cup met topgetunede 70 cc scooters voorzien van zeer bruut materiaal, allemaal met 19 mm. Waarom denk je dan dat je met nog niet eens de helft van hun vermogen een 24 of nog groter nodig hebt...
Get real
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved