Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'hoogst aant RPM..' (ID 53220).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 4-1-2009 2:59.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Meestal ben ik wel serieus, en het was niet tegen jou persoonlijk maar als ik b.v. lees :
17k rpm met een eigen "getuned"yamaha dt immitatie cilindertje. heel leuk geluid, speling op elk lager in het blok, wilde ook niet meer stationair draaien
kan ik dit niet serieus nemen.
Als een professioneel getunde 50 cc TZR (oude type met Yamaha blok)bij 16500 rpm die 178 km p/u loopt op Assen met de zelfde slag met race zuigers al moeite heeft deze heel te houden ........
mee eens, een hoop sprookjes worden er weer verteld.
Wat me alleen wel opvalt bij U, is dat hij geen rekening houd met de verhouding boring/slag, bij een grotere boring heb je immers een grotere zuiger en dus meer gewicht.
Ik heb bij de formule in het Opmaat uitlaat programma dan ook een formule opgesteld waarbij deze niet buiten beschouwing valt.
Bij de tzr van keiji (Royal Club) is dan ook een lange slag kit gemonteerd en is de verhouding boring/slag compleet anders.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved