Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'DT, RD, DTR Fluitpoorten (aux uitlaatpoortjes)' (ID 53869).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 31-12-2008 17:49.

-probeer de fluitpoortjes dezelfde hoogtehoek als de originele uitlaatpoort te geven.
-zet ze net zo hoog als de bovenrand van de originele uitlaatpoort als je niet gaat rekenen.
-probeer een spijl van 3mm aan te houden.

voor meer theorie over de hoogtehoek raad ik Graham Bell 2stroke tuning aan (Chapter 3 — Porting and cylinder scavenging)

Als je het bij een nicasil wand doet moet je eerst met een slijpsteentje harde cilinderwand verwijderen op de plaatsen waar de poorten gefreesd moeten worden.
Niet al het chroom of nikasil hoeft weggeslepen te worden.
Een strook van drie mm breed in het midden van de plek waar de poorten moeten komen, is al genoeg. daarna kun je met een freesje het aluminium weghalen, waarbij de rest van de harde laag vanzelf afbrokkelt.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 9-1-2009 om 0:38 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved