Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'teweinig toeren pro race?' (ID 53808).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 26-12-2008 18:35.

KIJK NOU EERST EENS JE SQUISH!
Daarvoor moet je je cilinder/kop er nog NIET af halen.
je moet de bougie eruit en een stukje tin (1mm) in een L vorm buigen en in door je bougiegat hangen zodat hij wordt geplet door de zuiger als je vervolgens de motor tornt.
Hierna kun je de dikte van het stukje tin opmeten en je weet je squish.

Als deze gewoon 0,6 - 0,7 blijkt te zijn is het goed (ondanks ik 0,6mm aanraad voor jou setup, ik rij met 0,55 in mijn sprinter)

Daarna kun je de kop eraf trekken en de maten van je poorten opnemen.
daarvoor hoeft de cilinder er niet perse van af.


Valt me op dat iedereen hem uitkafferd, ik snap dat hij steeds zegt ik heb er geen zin in, en jullie roepen dat hij zijn spul uit elkaar moet trekken om de squish op te meten, maar hoe waren jullie dat van plan te doen als je cilinder/kop van het blok af zijn?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 26-12-2008 om 18:41 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved