Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Aantrekkoppels gezocht!' (ID 53581).
De reply is geschreven door Royal Club (UserID 10377) op 10-12-2008 22:58.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]
en ik sprak je aan op beide voorbeelden willempie.
Het is verstandig om je hoofd te gebruiken bij het aandraaien van onderdelen. Maar in principe zet een verstandig mens (met een beetje ervaring) geen sleutel met een arm van 2 meter op een carterboutje. Derhalve vraag ik mij af welk nut het in dit geval heeft om zo sterk te concentreren op het aandraaimoment, terwijl de beste jongen allang gewoon even zn boutjes vast had kunnen zetten.
Tevens ben ik het met je eens dat op de lange termijn het beter is om je te houden aan opgegeven tolleranties. Echter worden de cilinder- en carterdelen van een gemiddelde brommer regelmatig vervangen omwille van opvoeren/afvoeren, persoonlijke voorkeur en andere vormen van slijtage niet afhankelijk van draaimomenten. Dit omdat een gemiddelde brommer gemiddeld om de 2 jaar van eigenaar met andere voorkeuren wisselt en af en toe gereviseerd moet worden. Binnen deze termijn is het niet sterk van belang je tijd en geld te verspillen aan de vraag of je wel rond het juiste aantal Nm zit.
@derbi olaf, je hoeft me niet als persoon aan te vallen op het moment dat je er even niet meer uit komt met je woorden, ik heb mijn antwoord uitgebreid met bovenstaande bericht. Wellicht dat het je nu wel beter bevalt, anders ga je maar zitten huilen in een hoekje vriend.
@ Keiji, zelfs met aandraaimomenten sloop je je brommer keer op keer.. dus wil jou ff uit de vergelijking houden als je t niet erg vind
Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 10-12-2008 om 22:55 uur.
dat is nu stilstaat heeft toch totaal niks te maken met aandraai momenten?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved