Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Uitlaat Schoonmaken?' (ID 53571).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 9-12-2008 21:46.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
hier wat foto's van hoe wij een MB uitlaat schoonmaken.

om de vlam erin te krijgen is nog een hele toer, daar ben je zeker een middag mee bezig. het helpt in ieder geval om de uitlaat zo recht mogelijk neer te leggen, zodat de benzine mooi in de uitlaat verdeeld wordt. de compressorslang moet er ongeveer 5 cm in, en beide kanten moeten open blijven.

zodra je de vlam erin hebt komt er dikke zwart/grijze rook uit, en klinkt het een beetje als een 1 cilinder diesel blokje zonder compressie.

na een tijdje uitbranden wordt de uitlaat echt roodgloeiend, en alle troep aan de buitenkant (denk aan lak) begint te roken en af te bladeren. zo maak je em dus ook meteen van buiten schoon

als de uitlaat helemaal kaal is van buiten kun je er meteen na het uitbranden (als ie dus nog gloeit) olie overheen gieten voor een mooi kleurtje.


het uitbranden van een uitlaat werkt ongeveer hetzelfde als een valveless pulsejet engine.

benzine erin
afbeelding


aansteken
afbeelding


beetje gas (lucht) geven tot de vlam erin slaat
afbeelding


en dan straalgas
afbeelding

afbeelding

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 9-12-2008 om 21:32 uur.


Dit is idd de enigste goede manier om met wasbenzine en vuur een uitlaat te ontkolen.
want wat jij doet is ook simpelweg het punt opzoeken waar de verhouding benzinedamp en luchtmengsel zijn ideaal bereikt, dit wordt bereikt omdat de benzinedamp langzaam verbrand en de hoeveelheid lucht gelijk blijft en dus tot dat punt (dit is dus op het moment dat de vlam naar binnen slaat).

goede omschrijving van het geluid btw, kon er zelf geen betere voor bedenken, het is een soort zwaar gegorgel met tussenposen.

maar deze manier is zo omslachtig, al die moeite terwijl de uitlaat net zo heet wordt als je hem met een brander rood gloeiend stookt.
het enige voordeel hiervan is dat door de druk er meteen alle kool wordt uitgeblazen en je dit bij gewoon heetstoken nog moet doen (maar daarbij kun je het ook gewoon als het eenmaal gloeid met de compressor schoon blazen)

en je manier is wat spannender, maar ook gevaarlijker, en dus tijdrovend.






Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved