Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Zuiger bewerken' (ID 53538).
De reply is geschreven door Harold (UserID 10609) op 8-12-2008 18:36.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terrorstruner
mijn buurman zegt altijd als ik om brommertjes omcross in zijn land
dat ik dit bij de zuiger weg moet halen:

het onderste gedeelte bij de pistolpen. let op! niet verder weghalen dan de versteveging.

de een grotere inlaatpoort op je zuiger

en de kop afvlakken ( dit geeft niet veel )

maar ik had alles gedaan wat hij zei en mijn ouwe tomos met 70 cc liep eerst 80 en toen liep hij 91 dus het is best wel een groot verschil

Rij voorzichtig



Als de zuiger in het onderste dode punt staat dan overlapt het meestal nog de inlaatpoort en de 2 openingen in de cilinder bus richting de spoelpoorten. Als je dat materiaal weg hebt gehaald heeft het gasmengsel iigv vrijbaan: is nooit verkeert. Pas alleen wel op met zuigergestuurde cilinders, hierbij kun je bij de inlaat snel te veel hebben weggehaald zodat druk/vacuum opbouw minder wordt of helemaal weg is -> zal dan niet of nauwelijks meer lopen. Doe dat watervaste stift truukje dus alleen maar bij membraan gestuurde cilinders.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved