Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Vraag inlaatdelen!' (ID 53446).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 7-12-2008 16:33.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Om deze topic weer niet leven in te blazen heb ik een weer een vraag;
Is het skin effect echt van toepassing op de inlaatdelen zoals membraam of spruitstuk, of is daar een andere rede voor? Want op deze foto denk ik echt een spruitstuk van rubber te zien, en dit is het huidige 125 gp blok van aprilia (RSA). afbeelding
afbeelding

Direct link:
http://img214.images...6366/rsa125r1bp4.jpg

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 7-12-2008 om 15:59 uur.


kan ik honderd redenen voor bedenken waarbij skin effect niet voorkomt.
Als je een metalen spruit op een metalen carb wil monteren met een rubbertje, dan blijft er altijd een kiertje over
zie hier:

bij een rubberen spruit kun je het makkelijker glad laten verlopen.

en ook rubber is te bewerken (bijv schuren) voor aerodynamische effecten

En de invloed van het skin effect bijv tov een lineaire luchtstroom is verwaardeloosbaar.

verder is het gewoon makkelijker te produceren.

en zijn er nog wel zat andere redenen.

Maar je gaat je toch niet bij elk ding afvragen waarom ze het zo hebben gemaakt, het is onmogelijk te bedenken met welke factoren de ontwerpers allemaal rekening hebben gehouden.
En bij elk ontwerp worden compromissen gemaakt.

is het zelfde als dat je vraag waarom hebben ze dit boutje van messing gemaakt ipv staal?
ja weet ik veel, zal wel een reden voor zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 7-12-2008 om 16:36 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved