Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'ratelen in toptoeren' (ID 53510).
De reply is geschreven door -Contactsleutel- (UserID 14734) op 5-12-2008 19:51.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
ik heb net even nagerekent :p met jaaps puch calculator
met de door jouw opgegeven tandwielverhouding en max snelheid
zou je op de 9.9k rpm zitten
vind ik best veel op een puchie met een 50cc (als het nou een top merk cillinder was ala )
als ik de tabel nakijk op www.puchmaxi.nl dan zou de ontsteking op ongeveer 1,2mm moeten staan
maar opzich zou het wel goed moeten gaan
veel maxi's komen nog hoger qua toeren en snelheid gewoon met puntjes
is het niet zo dat ie gaat ploffen door een gebrek aan lucht (zit het buisje nog op het standaard luchtfilter ? )
of een slechte bougie
9,9
waar vind ik die calculator? vind dat wel mooi:P nou, ploffen is het niet, ik heb de slang van het luchtfilter en die ronde opening groter gezaagt.. powerfilter geeft hetzelfde resultaat als dit alleen meer kabaal.. het is echt afhankelijk van een toerental.. het maakt niet uit of je hem belast of niet, met 2 mensen of niet..
hoe moet ik voorkomen dat die punten gaan zweven? zijn er speciale sportcontactpunten ofzo? het is met 10 jaar oude contactpuntjes hetzelfde als splinternieuwe bosch punten.. het is gewoon irritant want ik wil eigenlijk geen zwaardere vertanding, hij trekt nu mooi en de top wil ik niet hoger.. (boetes).. als ik nu eerst optrek tot het punt waar ie gaat haperen en ratelen en dan kwart gas terug neem blijft ie netjes op snelheid en ligt het toerental net onder dat ratel'gebied'.. maar het is gewoon niet te doen want ik weet dat er veel meer in zit qua snelheid
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
Erik brus heeft dat gedaan, heb ik van horen zeggen.
jah maar ik geloof het niet, dat veerstaal zit verklonken aan de contactpunten:P
Dit bericht is gewijzigd door Tosser op 5-12-2008 om 19:53 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved